jonnaonfire.blogg.se

Här kan ni följa mig som är en aktiv gift mamma på väg att bli brandman! Jag kommer dela med mig av min träning, kost och resan som jag påbörjat till att bli en brandman och förhoppningsvis en del skratt! Jag vill gärna hålla mina texter på en lagom humoristisk nivå. Läs och kommentera mer än gärna!

Träning kan också vara familje tid!

Publicerad 2013-03-09 12:54:59 i Allmänt,

Förmiddagens 75 min spinning är nu gjord och lunch har ätits! Dagen kan börja!
En del undrar säkert hur vi som 2 heltidsarbetande motionerande föräldrar hinner med all träning och allt annat som ska göras?!
Då kan jag börja med att vi har underbara föräldrar som hjälper oss så att vi faktiskt kan köra 2 pass i veckan ihop, ett pass på onsdagar och spinningen på lördagar, de ska ha ett stort tack för det!
Men till största del handlar det så klart om prioriteringar, det blir inte så mycket TV tittande och vi kör var sitt morgon pass på veckorna innan jobbet vilket ger oss mer tid till att umgås på kvällarna. Vi umgås, lagar mat och äter ihop som vilken familj som helst varje dag och för att vi inte ska "ta av" tiden ihop med Maya så tränar vi omvartannat efter hennes läggtid som är 19.00
Så jag kan i ärlighetens namn säga att det inte är det minsta jobbigt att träna 5-6 pass i veckan var och ingen av oss känner att vi inte hinner umgås!
Vi kan t ex åka till simhallen ihop hela familjen, och medans den ena leker med Maya kan den andra simma några längder. Ofta när jag springer så cyklar Johan med Maya jämte mig, vilket för övrigt är väldigt trevligt, speciellt när man börjar bli trött och hör hennes Hejja Mamma rop då får man extra energi!
Det är bara fantasin som sätter begränsningar. Träning kan också vara familjetid!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Jag är gift och har en dotter! Jag delar med mig av vårt livspussel i denna blogg som innefattar en del träning, kost, familjeliv, inredning... you name it! Det som sker just nu helt enkelt ;) Kommentarer uppskattas alltid!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela