jonnaonfire.blogg.se

Här kan ni följa mig som är en aktiv gift mamma på väg att bli brandman! Jag kommer dela med mig av min träning, kost och resan som jag påbörjat till att bli en brandman och förhoppningsvis en del skratt! Jag vill gärna hålla mina texter på en lagom humoristisk nivå. Läs och kommentera mer än gärna!

Förbli en löpare

Publicerad 2013-04-07 19:02:55 i

Sakta har jag förvandlats till en "löpare" som inte tycker att det är lönt att ge sig ut om man inte ska springa minst 7 km's rundan! Vilket resulterar i att jag inte springer så ofta längre, för löpning har varit just en tidseffektiv träningsform! Samtidigt som milsrundorna är de avkopplande rundorna jag sett fram emot!
Men nu i veckan läste jag i Runners att redan efter 3 dagars vila från löpning börjar man tappa det man byggt upp formmässigt, TRE dagar! 10 min löpning var bättre än ingen löpning och det blev väldigt logiskt för mig idag när jag anammade detta och gav mig ut på en 3,5 km runda i brist på...mest lust faktiskt... I vilket fall så insåg jag då att det är givet att detta är bättre än inget för det är ju för sjutton dessa första kilometer som är de jobbigaste på varje runda!
Det tar för mig ett par kilometer att bli varm och mjuk i kroppen och hitta flytet och sen är det bara till att sätta den ena foten framför den andra tills man e hemma igen ( så är det när man springer rundor på minst 7 km ) ja, då är det plötsligt inte så konstigt att man har längtat efter sina milsrundor för att springa 3,5 km är bara ren pina! Precis när man hittat tempot och jämnat ut pulsen är man hemma igen!
Vet inte om det blev så logiskt för er men för mig blev det det idag och nu får jag helt enkelt följa den regeln om jag har tänkt förbli en "löpare"!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Jag är gift och har en dotter! Jag delar med mig av vårt livspussel i denna blogg som innefattar en del träning, kost, familjeliv, inredning... you name it! Det som sker just nu helt enkelt ;) Kommentarer uppskattas alltid!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela