jonnaonfire.blogg.se

Här kan ni följa mig som är en aktiv gift mamma på väg att bli brandman! Jag kommer dela med mig av min träning, kost och resan som jag påbörjat till att bli en brandman och förhoppningsvis en del skratt! Jag vill gärna hålla mina texter på en lagom humoristisk nivå. Läs och kommentera mer än gärna!

Första larmet och lite till

Publicerad 2013-03-27 21:18:18 i

Idag är ingen vanlig dag för idag är Johans födelsedag Hurra Hurra Hurra!!!

Vilken dag!
Imorse mitt i tandborstningen fick jag mitt första larm!
Ut till stationen gick bilen ganska fort, lite för fort genom samhället 06.23 på med kläder, in i bilen och så var vi iväg!
Mot ett privat hus men brusten ledning till inkommande vatten! Det skulle fram pumpar för att tömma källare och huggas bort is på gatan för att få fram luckan till att kunna stänga av vattnet och mitt i allt detta får vi ett nytt larm!
- Avbryt! Industribrand! Vi måste åka nu!!!
Det var order och vi åkte mot industribranden ( då gick pulsen upp ) men dock väl framme var branden släckt och faran över!
Men vilken morgon, det var fruktansvärt roligt och jag kände verkligen att jag kommer lära mig så mycket nytt för varje utryckning, varje erfarenhet är viktig och jag väntar med spänning på nästa!!!

Sedan var jag tillbaka på jobbet där jag också hade en dag med nya upplevelser, första produktionsmötet för mig och mycket prat om morgonens händelser så klart, dagen bara susade iväg. Jag var lite nervös för eftermiddagens reportage också och mitt i allt detta får jag frågan
- vad ska du göra i påsk?
Ja vi ska börja med att fira min man imorgon som fyller år idag! FYLLER ÅR IDAG!!! F*N Jag som hade planerat att överraska med paket och sång ihop med Maya står här och har glömt att han fyller år idag!!!! ( mycket dåligt samvete )......
Tror ni att jag kommer bli påmind om detta i resten av mitt liv.... Jag kommer ihåg Jonnas första larm för 10 år sedan, det var på min födelsedag vilken hon glömde.... Ja ni förstår, så kommer det nog låta ( med all rätt egentligen ). Grattis älskling! Jag älskar dig!



VN- reportage blev det ( återstår att läsa hur den gick ) sedan lite styrketräning på stationen, då jag förvånade mig själv med att köra hantelpress med 13 kg hantlar ( ganska lätt ), måste utmana mig själv lite mer gällande styrketräningen!!!

Nu kvalitetstid med maken som är värd all uppskattning <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jonna

Jag är gift och har en dotter! Jag delar med mig av vårt livspussel i denna blogg som innefattar en del träning, kost, familjeliv, inredning... you name it! Det som sker just nu helt enkelt ;) Kommentarer uppskattas alltid!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela